З.БАТЦЭЦЭГ
Үүнээс илүү хурдан, байгаль орчинд ээлтэй, илүү тохиромжтой унаа юу байж болох вэ? Энэхүү тээврийн хэлбэр нь 1863 оноос хойш олон хүний амьдралыг хөнгөвчлөх болсон. Бид дэлхийн хамгийн том метроны талаар танд танилцуулж байна.
1. Мехико хот
Нээлт: 1969 он
Станцын тоо: 195
Энэ метронд та бүх зүйлийг шууд утгаараа харж болно- унадаг дугуйн зогсоол, дэлхийн бусад хотуудын газрын зураг, эсвэл одтой тэнгэр.
Бүх станцын нэрийг тэмдэг (амьтан, хүн эсвэл гоёл чимэглэл) -ээр дүрсэлсэн. Үүнийг уншиж чаддаггүй хүмүүст зориулж тусгайлан хийсэн байдаг.
Мөн ачаалал ихтэй үед хүүхэд, эмэгтэйчүүдэд тусгай зориулалтын вагонууд үйлчилдэг.
2. Москва
Нээлт: 1935 он
Станцын тоо: 227
Энэ нь дэлхийн хамгийн ачаалалтай метроны нэгд тооцогддог бөгөөд жилд 2.5 тэрбум хүн тээвэрлэдэг.
Москвагийн метроны гоо үзэсгэлэн нь 20 орчим өртөөг соёлын өв гэж хүлээн зөвшөөрдөг бөгөөд метро ажиллахгүй байсан цорын ганц өдөр нь 1941 оны 10-р сарын 16-ны өдөр Лазарь Каганович метрог устгахад бэлтгэх тушаал өгчээ.
Станцуудын хоорондох хамгийн урт зам бол Строгино ба Крылатское хоёрын хоорондох хонгил бөгөөд галт тэрэг 7 минутын дотор дамжин өнгөрдөг.
3. Лондон
Нээлт: 1863 он
Станцын тоо: 270
Хамгийн эртний метро. Галт тэрэгний 60% нь газар дээгүүр өнгөрдөг.
"Метро" гэдэг үг нь барилгын ажил эрхэлж байсан "Метрополитан төмөр зам" компаниас гаралтай.
Мөн "Mind the gap" гэсэн алдартай хэллэг нь метроноос гаралтай. Энэ бол галт тэрэг болон тавцангийн хоорондох зайнд орохгүйн тулд хөл доорхоо ажиглахыг анхааруулсан утгатай юм.
4. Токио
Нээлт: 1927 он
Станцын тоо: 285
Токиогийн метронд ийм эмх замбараагүй байдал үүссэн тул эмх журам сэргээх тусгай албан тушаал ошияаг бий болгосон. Тэд багтахгүй хүмүүсийг вагоноос гаргаж, эсрэгээрээ бөөгнөрсөн хүмүүсийг түлхэж оруулдаг.
Токиогийн дундаж оршин суугч метронд 2 цаг зарцуулдаг тул галт тэрэгнүүд бие засах газар, шүршүүр, уух усан оргилуураар тоноглогдсон байдаг.
5. Мадрид
Нээлт: 1919 он
Станцын тоо: 301
2018 оноос хойш энд цаасан тасалбарыг цуцалж, хуванцар картаар сольсон. Тиймээс, аялахаасаа өмнө та 2.5 еврогийн карт худалдаж аваад, тэнд аялах хугацаандаа цэнэглэх хэрэгтэй.
Зарим станцын тааз нь маш намхан байдаг тул өндөр нь 1.78 м-ээс өндөр хүмүүс болгоомжтой байх хэрэгтэй.
6. Парис
Нээлтийн цаг: 1900
Станцын тоо: 303
Парисын метронд ашиглагддаггүй станцууд байдаг тул энд онцгой уур амьсгал бий. Тэдгээр нь хэзээ ч нээгдээгүй бөгөөд зарим нь гадагшаа гарах боломжгүй (жишээлбэл, "Haxo", "Port Molitor").
1997 оноос хойш Espace Metro Accords жил бүр сонгон шалгаруулалт явуулж, метронд хэн тоглох нь зохистой вэ гэдгийг шийддэг. 100 азтай хүн сонгон шалгаруулалтанд тэнцдэг.
7. Бээжин
Нээлт: 1969 он
Станцын тоо: 370
Энэ нь дэлхийн хамгийн урт метроны буудлуудын нэгд тооцогддог.
Та сууна гэж найдах хэрэггүй бөгөөд энэ зорилгоор "жижиг суултууд" (эргэн тойронд байрлах сандалын өөр хувилбар) байдаг. Гэсэн хэдий ч тэдгээр нь зөвхөн хятадуудад тохиромжтой, учир нь тэдгээр нь намхан хүнд зориулагдсан байдаг.
Тасалбараа метроноос гарах хүртлээ хадгалаарай, учир нь түүнийг гарцан дээр нь хурааж аваад дахин ашигладаг.
8. Шанхай
Нээлт: 1993 он
Станцын тоо: 413
Шугамын уртаараа (нийт 660 км) нэгдүгээрт ордог. 2020 оны эцэс гэхэд 780 км хүртэл өргөтгөх төлөвлөгөөтэй байсан.
LED самбар, LCD дэлгэц гээд Шанхайн метрог хамгийн орчин үеийн гэж үздэг.
9. Сөүл
Нээлт: 1974 он
Станцын тоо: 429
Бараг бүх станц хүүхэдтэй эхчүүдэд зориулсан өрөөтэй. Үүнээс гадна 2016 онд бүх вагонд жирэмсэн эмэгтэйчүүдэд зориулсан ягаан өнгийн тусгай суудал бий болсон.
Төлбөр нь таны хэдэн км явахаас хамаарна. 5 км тутамд 100 вон нэмэгддэг.
10. Нью Йорк
Нээлт: 1904 он
Станцын тоо: 472
Өдөр бүр Нью-Йоркийн метрогоор Дани улсад амьдардаг хүмүүсээс олон хүн өнгөрдөг.
Метроны цагийн хуваарьт өөрчлөлт орох нь түгээмэл юм. Олон хүмүүс галт тэрэгний хөдөлгөөнийг дамжуулах тусгай програм ашигладаг бөгөөд хэрэв ямар нэг зүйл тохиолдвол саатал гарахыг анхааруулдаг.
Дашрамд хэлэхэд, энд эрчүүд ирээдүйд торгууль төлөхгүйн тулд хөлөө хавчиж суух хэрэгтэй болсон. Үүнтэй холбогдуулан "Your balls are not so big" гэсэн хэллэг түгээмэл болсон.
Эх сурвалж: www.zms.mn